tirsdag 11. februar 2014

Min BSW vinter 2014


   

Verken vær eller tidspunkt for BWS var på min side i anledningen vinterens Blogger´s Sunday Walk.
Jeg hadde planlagt lang tid i forveien hvilken dato turene skulle finne sted på. Midt i februar med hvit snø og kuldegrader her omkring måtte det bli! Datoen falt på 9. februar. Men værgudene og sjebnen ville det annerledes. Det var yr i lufta, snøen borte og jeg hadde med ett fått dagen oppfylt med andre gjøremål. 
Sjøl om tanken er at vi skal ut i frisk luft på samme dag, er det tillatt med noen forskyvninger, ingen blir utelatt om ikke alle reglene blir fulgt til punkt og prikke. Vi er rause sånn. Det viktigste er at vi forlater huset, og at turene blir dokumentert og delt.




Lua på, ut av huset med kjappe skritt med kurs for jernbanestasjonen der jeg skulle møte to studenter fra HIOA som er hos meg i praksis. En av dem har aldri før vært i Gamlebyen vår. Gamlebyen er vår store attraksjon, og ingen får forlate Fredrikstad før det er avlagt et besøk der. Det er obligatorisk!
Å rusle gatelangs på brosteinene og bli hensatt til svunnen tid, er noe alle bør få med seg sjøl om det er vått og grått og nitrist som denne dagen.
På veien traff en av studentene tilfeldigvis en bekjent. Det er over fire år siden de så hverandre sist. Verden er liten!


 


Gatene er folketomme, og det er nesten en uhyggelig stemning, ikke den idyllen som vanligvis finnes her. Uansett om det er stille og rolig, skuer Kong Frederik utover og har full kontroll fra sin høye plass på sokkelen midt på Kongens torv.
Til torsdag, klokka 15.00 åpner vi utstilling av elevarbeider på Fredrikstad Museum. Den er åpen hele vinterferieuka fra 12.00- 15.00.






Det ble ingen deltakelse på BSW 9. februar. Det er likevel ingen unnskyldning for å legge arrangementet på hylla, så med friskt mot, inviterer jeg til BSW vår en søndag i slutten av april. Kanskje flere finner en anledning til å delta da. Jeg skjønner at en bedre markedsføring og personlig kontakt må til for å få bloggere vekk fra skjermen en times tid, fire søndager i året!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.