torsdag 6. februar 2014

Kalde føtter!




Det kan være så mangt. Det har vært lite kalde føtter hittil i vinter, men nå ser det ut som om det kan bli forandringer på det.
Skal reise sørover til sol og varme snart, trodde vi, med en anelse tvil, for jeg hadde sett bilder av hvordan forholdene kan være i høyden på breddegrad 39. Snø og grå himmel.
I dag klarte jeg ikke å holde meg lenger i fra å ta en kikk på værkartet. Nå er det minus 2 dit vi skal, og kaldere blir det til helga. Termometeret vil synke enda 3 grader. Blir det dobbelt kalde føtter?
Skal jeg ta med vinterdyne, raggsokker og fóra stølver? Alt som fremdeles ikke er tatt fram for vinteren her hjemme. Godt vi ikke skal reise med bare håndbagasje som vi har for vane å gjøre.
Ferie er mer enn sol og varme, heldigvis. Nye lukter, nye smaker, noe nytt å hvile øya på og nye bekjentskaper er absolutt verdt å se fram til. Hvis vi ønsker varmegrader og grønne plener, er det bare å bli hjemme. Her regner snøen bort.
Litt underlig å tenke på.




Utsiktene ser bedre ut for neste uke. Men for å få en mer presis værmelding, må jeg smøre meg med litt tålmodighet. Noe annet å smøre seg med er uansett ikke nødvendig, antakeligvis.

Skallene får henge trygt på loftskroken. Det er samenes nasjonaldag i dag, gratulrerer!




Det som imidlertid tas fram straks, er turstøvlene. De skal brukes førstkommende søndag under Blogger´s Sunday Walk. Husk å krysse av dagen i almanakken!




De settes neppe opp på hylla igjen før vi er tilbake fra ferien i tulipanenes hjemland.




Remember Blogger´Sunday Walk. 

Join us by walking where you are....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.