onsdag 4. desember 2013

Budskap, 100 år siden mamma ble født




I dag ville den vesle jenta har fylt hundre år! Gratulerer så mye med dagen! Det var etter denne livsfilosofien du levde hele livet...

Lykken kommer ikke av det å være rik, heller ikke av å ha bare hell med seg på livsveien og ikke av personlige nytelser. Men den virkelige veien til lykke, er å dele ut lykke til andre mennesker. Prøv å forlate denne verden litt bedre enn du fant den, så at du når du en gang skal dø, kan dø lykkelig i følelsen av at du i hvert fall ikke har kastet bort tiden, men gjort ditt beste.
B.P., 8. jan 1941

Jeg tror BP står for Baden Powel.

Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla alt jeg kom over av poesi og annen tekst med illustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidrag fra kjente og ukjente forfattere. 










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.