mandag 12. august 2013

Medisinurtebedet ble ikke som planlagt!





Flere av urtene som jeg flytta fra den gamle plassen, har ikke slått rot på det nye stedet. MEN det viser seg at enkelte av dem har sådd seg sjøl andre steder på tomta, og da er det bare å sanke inn frø i slutten av august!

Nattlys, såpeurt, malurt, elecampane.... og frø av telekia (ikke bilde av her siden den er borte) fås kjøpt hos impecta som Strålöga... og nå en dag etter bestilling av frø, oppdaga jeg planta hos de som bor tre hus ned i bakken... og jeg kan få så mange planter jeg bare vil av dem....

PS Impecta er serviceinnstilte og lar meg forandre bestillingen til frø av Oxtunga som jeg også har hatt tidligere! DS

Urtehefte




3 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide dit projekt med helseplanter :-)
    Og hvor er det typisk at naboerne har lige de planter du skal bruge. Men planter kan man iikke få for mange af. Du må bare give dem videre. Det er god karma :-)

    SvarSlett
  2. Det blir inte alltid som tänkt men nästa år med dina fröplantor kommer det bli massor kan jag tänka mig. Alltid en liten chansning att flytta urter, det är inte alltid dom vill slå rot. Jag har kommit underfund med att det fungerar bäst med en mellanlanding i kruka tills dom fått rötter igen.

    SvarSlett
  3. Lykke til med medisinurtebedet, planting og sanking av frø! Og så fint at du får planter av naboen :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.