onsdag 24. april 2013

Sykle til jobben






I dag har jeg meldt meg på "Sykle til jobben" som starter 24. april. I år er det 40-årsjubileum for sykle-til-jobben aksjonen.
Jeg går når det er snø, kaldt og regnvær, men ellers sykler jeg, og da kan jeg like gjerne danne et lag jeg har kalt Vi på Glemmen, etter avisa vår, med noen kollegaer og være med i konkurransen om å vinne en tur.
Første skritt er likevel å komme seg på beina og opp og trå. Har hørt rykter om at Herren i Huset vil spandere ny lett sykkel på meg også. Vi har en bakke opp til huset vårt som er tung å gå opp med en sykkel på 18,6 kg. Og siden jeg snart runder, er dette en fin anledning.
Sykkelen min er en flott Finse, DBS-sykkel, helt uten riper i lakken - laga for sykling i fjellheimen med solide dekk og grov ramme, men ingen sykkel for "Sykle til jobben" i bygater...
Så får vi se da om noen vil bli med på laget!
Bildet over er fra en sykkeltur i høst langs veien mot havet ved kysten av Camargue.

Mens mannen var på besøk på skolen vår i anledning Dignity Day, sykla kona til jobben:
H.K.H. Kronprinsessa tok sykkelen til jobb i dag. Saman med representantar for Sykle til Jobben-aksjonen og fleire andre profilar la Kronprinsessa ut på den to mil lange turen frå Skaugum til Slottet i dag tidleg.
Neida, jeg aner ikke. Dette var i fjor! Men at Håkon var på skolen i dag, er sant. Sa at sjefen skulle gi han en klem fra meg. Lurer på om det ble gjort!



Se videoen med Petrus, med Håkon og med Marianne

1 kommentar:

  1. Sykling til jobben er som et kinderegg: mosjon, miljø og kostnad :)
    Et supert tiltak, jeg har også vært med, men ikke i år (selv om jeg har nettopp startet sykkelsesongen). Lykke til!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.