lørdag 30. mars 2013

Påskekledd


Kurven min med votter, vanter, hansker, pulsvarmere og hva mer jeg kan ha på henda, velta her om dagen, og fram fra glemselen skinte dette paret, rent som bestilt til påske. Jeg aner ikke hvem som har gitt meg dem. De har nok hørt til en gavepakning med såpe fordi dette er egentlig vanter til å vaske seg med! Kanskje det blir et snøbad på laurdagen! For snæ er det nok av....



Laurdag er den einaste dagen i veka som ikkje er kalla opp etter nokon gud eller himmelkam. I staden viser namnet til det ein brukte å gjera på denne dagen, nemleg å bada eller lauga seg. På andre språk er dagen gjerne kalla opp etter sabbaten, den jødiske kviledagen, eller den romerske guden Saturn. På maorisråket er han òg kalla vaskedagen, rahoroi.Kilde

1 kommentar:

  1. Snakk om påskevanter ja. Til å bli godt humør av. Skrubb i vei!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.