tirsdag 12. mars 2013

Botanisk have på Santiago


Bortgjemt og skjult ... og kanskje litt glemt, ligger haven der som en åpenbaring!
Tucked away and hidden ... and perhaps a bit forgotten garden, what a revelation!





Hvor i all verden var avkjøringa? Ingen veiskilt. Vi kjørte forbi og tilbake igjen, to ganger.
Vi spurte mange om veien, men det hjalp lite. Tilslutt leste vi kartet med lupe og fant svingen... og veien bak et steingjerde. Etter to kilometer var vi framme. En bratt og humpete kjerrevei førte oss fram til porten like før mørket falt på. 

Where in the world was the turnoff? No road signs. We past and turned, twice.
We asked many people for the garden, but it did not help. Finally, we read the map with a magnifying glass and found the turn ... and the road behind a stone fence. After two miles we arrived. A steep and bumpy dirt road led us to the gate just before sunset.





Denne bjerkeskogen  gjorde at vi fikk litt vårlengsel til hjemlige trakter!
This birch trees made ​​us long for home...




1 kommentar:

  1. Alle bildene er flotte, blomstene er underbare og jeg "smelter" ved synet av viltvoksende julestjerner. Minner fra første opphold på Madeira strømmer på.
    Nå ser jeg at Nubis kommer luntende hjem fra ettermiddagsturen sin. Jeg "smelter" enda mer :-) Må skynde meg til verandadøra og åpne for prinsen.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.