søndag 4. november 2012

I love your blog




Det er alltid svært hyggelig at lesere setter pris på hva jeg leverer. Opprinnelig var bloggen bare en høyst personlig "notat- og bildebok" for haven, men den vokste, og etter hvert kom den til å romme mer enn bare noe av det som var innenfor noen fotlengder fra min daglige fysiske sfære. Fremdeles prøver jeg å koble alt hva hjertet begjærer på bloggen til det som gror. Hva det måtte være.... grensene er tøyelig og definisjonene vide.
I starten av min "bloggkarriære" florerte det med påskjønnelser av både den ene og den andre sorten. Til slutt ble det helt umulig å finne noen som ikke hadde fått - og som var fortjent en liten oppmerksomhet. Det roa seg ned etter hvert. Flere og flere skjønte vel at det var gått inflasjon i den slags. Den ble nok også lagt på is av mange. For min egen del reduserte jeg antallet jeg skulle levere den videre til for rett og slett å gi den en høyere verdi og for å få den mer ettertrakta.

Nå har vinden blåst liv i prisutgivelsene igjen, men jeg ser at problemet ikke er løst. Ingun sier oppgitt

Mitt problem nå er jo nå at veldig mange av de bloggene som jeg leser og følger med på har fått denne allerede, og da er det ikke morsomt å få den på nytt hele tiden. 

Likevel Ingun med bloggen Kleppanrova, er entusiastisk og gir den videre blant annet til meg med denne begrunnelsen:

En morsom blogg av en dame som jobber i vg. skole slik som meg. Hun skriver om mye forskjellig og har mange jern i ilden. Her er det alltid noe nytt 

Tusen, tusen takk Ingun.
Det med jern i ilden, er så sant som sagt, og det gir meg stadig dårlig samvittighet fordi jeg forsømmer gjenvisitter hos alle dere som legger igjen en koselig kommentar.

Denne gangen er det fem priser som skal deles ut og videresendes. Det fine ved slike priser er at vi får nye tips om flotte blogger vi ellers aldri hadde oppdaga.

Min første, uten rangering, går til Eldbjørg bak bloggen I Sansenes Grenseland. Eldbjørg har jeg også besøkt i fjor. Vi fant tonen med en gang. Det vi har felles, er reiser og nysgjerrigheten på livet.

Neste er Stall Nilsen med forkjærlighet for hester, men bloggen inneholder også hverdaglige betraktninger og undringer ...og en god del fornøyelige observasjoner.

Den tredje går til Kate som ikke lenger bor i Huset ved Bekken.... bloggen er omdøpt til Fenomentalistisk ....det var nytt for meg, og det er et resultat av at jeg ikke har fått tid til å følge opp etter som tida går så altfor fort. Nettopp det har Kate tatt konskvensen av... ikke lenger dvele ved noe som halter og ikke lenger er som det var. Skal bli interessant å følge veien hennes videre.

Den fjerde går til Wenche og hennes assistent i Troll och citroner for alle deres kunstneriske sprell som setter farveklatter på hverdagen.

Den femte går til Annemor som setter i gang adventskalender i desember. Her er det mye filosofi og tanker om livet og det vi foretar oss, og som mener vi har rett til å klage en gang i blant!



Den siste og sjette, det er en ekstrapris, går til en av mine favoritter i bloggverdenen, kjære, sarte, lille, sterke, store Mita med bloggen Illustration poetry. Det er bare noen en blir fullstendig glad i uten å kjenne...
eller hva er det å kjenne hverandre, trenger vi noe annet enn bare å vite med oss sjøl at dette er magiske bånd? Jeg er litt usikker på om Mita har en awardfri blogg eller ikke, men ta en kikk likevel!



7 kommentarer:

  1. Hei!:)Havnet innom bloggen din gjennom hageblogger, så fin blogg, mye interessant å lese!:)Hilsen Else Britt:)

    SvarSlett
  2. takk og takk, jeg mente bestemt at jeg sendte deg en slik lapp for en tid til bake,
    Så eg bare sier takk. her og nå.
    Føler meg glad som fy og er bratt i nakken akkurat nå.
    Mormorklem :-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer :-)
    Kommer sånne med (u)jevne mellomrom. Men det er jo litt artig selv om skrivekløa ikke akkurat er fremtredene for tida ;-)

    SvarSlett
  4. <3 Mange takk!
    Jeg føler meg beæret.
    Når det er langt mellom utmerkelsene

    SvarSlett
  5. Takk og takk og oppdrag utført.
    Ha en deilig dag :-)

    SvarSlett
  6. Tusen takk, føler mæ skikkelig glad over utmerkelsen :) Klem.

    SvarSlett
  7. Archaic collection, the flowers are really adorable, the theme seem to be too good to be appreciated.
    Gestuz online

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.