tirsdag 13. november 2012

Et magisk øyeblikk




I fjor da jeg gikk langs de gamle gravene i Alychamps kom en vakker sommerfugl og satte seg på den høyre skuldera mi. Det er noe jeg aldri kommer til å glemme. Derfor tok jeg turen enda en gang til stedet da jeg var i Arles i oktober.
Spent gikk jeg langs de store tomme sarkofagene av slitt stein med blikket rettet opp mot himmelen i håp om å se en sommerfugl komme flaskende. De myldret jo sist gang. Men i høst var det ingen å se...
Så plutselig fram mellom bladene på trærne i alleén kommer en øyenstikker i raskt svev og sneier ansiktet mitt. De flyr noen runder rundt meg før den forsvinner like brått som den kom.
Det var aldri tid til å forevige øyeblikket. Derfor har jeg lagt inn på fotoet en annen øyenstikker som erstatning- akkurat der den fløy. Denne øyenstikkeren er et smykke jeg fikk av en kollega på skolen vi besøkte.




Se van Goghs malerier fra Alychamps høsten 1888






http://www.museumsyndicate.com/item.php?item=13459

1 kommentar:

  1. Så spennende, det må være noe spesielt med deg og det stedet.
    Det er flotte malerier som en ikke blir lei av å se på.
    Ha en fin kveld, Marit.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.