fredag 2. november 2012

Blomstrende fredag; Hemmelig


Jeg leste boka 'Den glemte hagen' av Kate Morton for en tid tilbake. Når jeg nå kom til å tenke på den, fikk jeg det for meg at den het 'Den hemmelige haven', men den boka er skrevet av en annen forfatter, Frances Burnett, i 1909 og regnes som en av barnelitteraturens klassikere.
Den finnes i ny oversettelse fra 2007. Den må jeg skaffe meg!




Og så over til ukas bidrag:
En bortgjemt sti melleom to travle gater ved the Mall i Washington. En bølgende gang snor seg gjennom et smug der det bugner av vakre og farverike blomster og busker. Den er nesten ikke til å få øye på. Vi oppdaga den ved en ren tilfeldighet.






Det var også navnskilt på vekstene, men jeg noterte aldri hva blomstene jeg tok bilde av heter!














4 kommentarer:

  1. Den hemmelige haven husker æ godt æ leste flere ganger som tennåring, hadde vært gøy og lest den igjen.

    Fie bilder .

    Ha en fin fredag.

    Hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder! Den hemmelige hagen var en av mine favorittböker når jeg var barn....skulle värt moro å lese den igjen nå som voksen:-)

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  3. Nejmen! Du är den tredje som nämner den boken i veckans bloggtema. Nu måste jag VERKLIGEN se till att läsa den. Och vilken härlig hemlig gång du hittade. Trevlig helg!

    SvarSlett
  4. Vackra bilder. Boken verkar fin.

    Kram

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.