lørdag 11. august 2012

Innspurten


Egentlig har jeg slett ikke tid til å sitte her, men uten mat og drikke som nå er rømmegrøt og kirsebærsaft, duger jeg ikke. Og før neste økt som forhåpentligvis er en av de siste, presenterer jeg status quo:





Den gamle, ærverdige skrivepulten har tilhørt 'kontoret på brygga' ikke så langt fra kontoret i selve huset som nå leies ut til en familie og  seks studenter. Lagerskuret til bestefars bedrift var bare et steinkast unna, hensiktsmessig av mange grunner.
Skrivepulten er nå malt svart.






Familiefaren i annen etasje er snekker, og i går fikk han taklistene på plass i oppholdsrommet. Taklistene er som et fantastisk smykke. Gulvlistene er bestilt, men logistikken er heller treg. De kommer til onsdag! Her skulle bestefar ha hatt et ord med i laget. Han startet nemlig spedisjonsfirmaet som har holdt til i huset og på Phønixbrygga.






Her flytter en student inn i morra!






En kikk inn i skattkammeret og videre soverommet. Gardiner er kjøpt inn med mønster fra tida huset ble bygd. Skapdørene må på plass, og noen strøk hist og her trengs for å si at hybelen er ferdigstilt.






Da er det bare å komme seg avgårde og ta på seg arbeidstøyet igjen. Håndballkamp må kanskje bli håndballkamp uten meg som tilskuer!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.