torsdag 26. juli 2012

Sjøørreten bet på...


I dag har jeg egentlig ikke lyst på makrell, sa jeg da fiskesnøret ble kasta ut. Og sjøørreten hørte hva jeg sa. Herr Kaptein halte inn en stor og vilter en på vei hjem, og kveldens middag var i havn. I tillegg fikk vi 14 pir som noen blir glade for å få, håper vi! Dette har vært sommeren beste dag værmessig så langt, og sjølsagt fangstmessig.



Matpause og lesepause på Akerøya...
Eliza sto på klippekanten og så utover bukten mot den dypblå sjøen....Under henne skummet det hvitt fra brytende bølger, foran henne lå det åpne havet. Hundrevis av solstråler glitret på vannet som bølget og kruste seg i brisen, helt ut til den klare, ubrutte horisonten. Rett foran henne visste hun at Frankrike lå! 
(fra Den glemte hagen av Kate Morton)
Og jeg visste at rett foran meg var det Danmark som lå! 

En flokk grimme ellinger på Nordbåane


Dagens hovedfangst


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.