mandag 2. juli 2012

Kikk inn i drivhuset




Nå har duftertespirene kommet så langt at de bør plantes i dufthjørnet på verandaen. Men de er de eneste som er kommet så langt. Ikke særlig til grovær om dagen. Hvor blir det av sommervarmen?
Idéen om å så i tomme dorullhylser skal jeg ta med meg til neste år. Veldig praktisk, miljøvennlig og morsomt, og så slipper jeg å lagre de kjedelige grønne plastsåpottene.




Cherrytomatene er såvidt begynt å blomstre. Får belage meg på å sylte små, grønne tomater i september. De smaker jo godt og er et spesielt tilbehør til middagen i julehøytiden.




Vindruene er snart nådd til taket bak et forvokst aprikosetre som kasta alle fruktene etter varmen i mars. Ny mulighet neste år!

Eiriks rødpepper fra i fjor har satt frø som har spirt. Nå er det bare å vente på blomstring og nye, små, røde spanske pepperfrukter.




På utsiden vokser meloner og tomater i rosebedet. Frøene er kommet med komposten.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.