tirsdag 27. mars 2012

Med blandede følelser


Vi skriver fremdels mars, men gradestokken vil i dag vise 19 plussgrader hvis varselet treffer blink.
Det er herlig med varme... likevel varmen har en bismak. Hvor fører dette hen i global sammenheng? Hele naturen blir påvirka og vi mennesker blir påvirka mye raskere enn noen har ant. Det er skremmende! Og for oss allergikere er sesongen utvida med et par måneder i første omgang. Mange må tilbringe flott varme soldager inne. Heldigvis klarer jeg å takle kløende øyne og rennende nese sånn noenlunde og gleder meg kortsiktig over sommeren som har kommet på besøk! De andre konsekvensene skyver jeg foran meg.... jeg gjør en del for å redde miljøet, men på langt nær nok. Jeg flyr jo  blant annet til fremmede land.



Rekord så langt. Det holder!

1 kommentar:

  1. Jeg nyter dette. Kroppen min blir myk og snill. Allergien tar medisinen seg av!
    Jeg er ikke så sikker på om akkurat dette er dystre fremtidsutsikter..Det året jeg ble født,var mai strålende vakker og varm..det er 37 år siden!
    Likevel skal vi ikke kimse av at adferden vår på moder jord er dårlig,og får uønskede konsekvenser. Takk for nødvendig finger :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.