lørdag 3. mars 2012

Blomstrende fredag; Mykt og hardt


Optimistisk gikk jeg til verks. Planen var å klippe fire epletrær i dag, men siden det var første gang, så hadde jeg ingen aning om hvor lang tid det tar. Jeg rakk ett!
Ny saks til å klippe greinene lengst vekk med, står for det harde mens fjorårets greiner står for det myke!





Nærmer meg toppen av treet og ser ned i naboens praktfulle have!






En kvist igjen før treet er ferdig frisert!






I morgen er det enda et tre eller kansje to å ta fatt på!



Andre økt, dagen etter. Tre trær klipt!
På'n igjen med nytt mot i noe kaldere vær, bare 3 pluss grader... i går var det nydelig vårvær.






Jeg har bare fulgt pappas design, og de to reglene jeg kan for klipping av frukttrær: vekk med alle geiner som gror oppover og bort med alle som krysser hverandre. Nærmer seg slutten!



 

På gata gikk familier med barn forbi. De skulle på cirkus og se akrobater for en dyr penge. Hadde de bare kastet et blikk til venstre og opp, så hadde de sett meg balansere og henge etter håret oppunder trekrona, helt gratis! Bildet over viser at jeg av og til var litt på de' skrå bredder'!!!!


Ferdig, sjøl om det ikke ser sånn ut. I bakgrunnen er naboens pæretre. Det påtar jeg meg ikke ansvar for å klippe til tross for at jeg nå kan kalle meg mester i klipping av frukttrær, mener jeg:


5 kommentarer:

  1. Så flink du e, e det ikke hærlig og være begynt med vårånna :)
    Idag har vi hatt sol, så æ har vært ute og tatt bilder, skulle egentlig begynne med såinga i drivhuset, men utsatte det , måtte gjøre litt husarbeid også :)

    Ha en fin lørdag, hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  2. Kan tänka mig att det tar mer tid än man tror, skönt att börja tidigt i alla fall!

    Kram Birgit

    SvarSlett
  3. Det ser så enkelt ut, men er det ikke.
    Lykke til med ny saks.
    Mormor

    SvarSlett
  4. Hejsa.
    Flotte billeder du vise soft/ hard.
    Ønsker dig en god søndag aften.
    Jeg har oprettet en fotoblog - hbt.finus.dk
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. Nu börjar trädgårdsåret med glädje...och hårt arbete.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.