mandag 2. mai 2011

Oftograf; Levende - Dyr

.
Sphinxen er et fabeldyr med menneskehode og løvekropp. Det er kjent langt tilbake, helt fra Det gamle Egypt. Den har som oppgave å vokte innganger til byer, skattkammere, gravkammere osv.
Sia har verken menneskehode eller løvekropp, men oppfører seg som en god vokter likevel. Se på det blikket: Nåde deg, ikke åpne syskrinet nå. Her er det jeg som bestemmer! Kanskje det var symaskinlyden som plaga ho? Og at det var bare snakk om fred og ro!
Sphinxer er ikke levende, men det er i høy grad katten vår.







4 kommentarer:

  1. Det er godt å ha gode voktere, enten de er av det ene eller det andre slaget.

    Jeg har nok gått glipp av en del siden jeg ikke har blogget den siste uken, men nå er jeg på plass igjen.

    Klem

    SvarSlett
  2. Så härlig den är katten där uppe på korgen!

    SvarSlett
  3. Jeg er ikke så engasjert i katter for jeg er allergisk mot dem, men denne ser jo virkelig flot ut!
    Takk for kommentarene dine, både hos meg og på oftografen ;-)

    SvarSlett
  4. Pretty kitty :) Definitely sphinx-like!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.