søndag 2. januar 2011

Neste jul og julegaver

.
Kanskje ikke det mest aktuelle å tenke på akkurat nå, men ofte er det lurt å forberede seg godt med tanke på neste års julegaver. Jeg setter stor pris på sjøllaga gaver - både å gi og å få, og tida flyr fort hvis det er mange som skal ha....
Når høsten kommer, har man liksom alt og aner ikke hva man ønsker seg når spørsmålet kommer: hva ønsker du deg til jul?
Derfor har jeg på et hemmelig sted allerede nå begynt å skrive opp hva vi mangler i huset- om det fremdeles vil stå på lista når høstmørket kommer, vil bare tida vise!

Hvem vil ikke bli gla' for en slik liten nusselig musefamilie?





Kom faktisk på i dette øyeblikket at jeg engang strikka fem små mus for at kattene skulle ha noe å leke med i juledagene. Hvor er de blitt av?
Gaver som gir "gode varme føtter og fingre" er alltid populært:




Husker jeg fikk et par makne tøfler som mamma hekla til meg. De ble sikkelig utslitt til slutt, men har fått sin plass i en ekse på loftet!

6 kommentarer:

  1. Hej och Gott Nytt År!! :)

    Det är inte dumt med lite framförhållning :) tiden går fort och hux flux är det jul igen. jag brukar tänka varje jul att jag ska öppna ett julkonto på banken och spara inför nästa jul, eftersom att det ju i regel går åt en extra slant varje december....men sen glömmer jag bort det igen :)

    ta hand om dej och ha en trevlig fortsättning på det nya året! :)

    SvarSlett
  2. Neste jul er alltid aktuell å tenke på for meg mens det er jul. Da kommer inspirasjonen som var fraværende før jul, og da erfarer jeg hva som mangler av juleting. Hvis jeg mangler noe jeg som har alt for mye da. Jeg kan avsløre at jeg strikket den første julekulen i går kveld. Har liksom tenkt at det kan være julegaver neste år til dem som har alt annet fra før.

    SvarSlett
  3. Glemte å si takk for at du viser ditt blide åsyn her på bloggen.

    SvarSlett
  4. Hei!:)
    Godt Nytt år!
    Du skrev dette på bloggen min en gang:
    "Jeg leter etter bilder av hengekøyer og fikk treff på bloggen din. Det vil være ett av flere bilder som jeg vil ha som utgangspunkt for en akvarel... tror jeg!"
    Nå er jeg nysgjerrig på om det ble det noe av denne akvarellen?:))
    *Inger*

    SvarSlett
  5. Hej Bjørg Nina, rigtig godt nytår til dig! Det er dejligt at se det smukke billede af dig, du har lagt på bloggen.

    SvarSlett
  6. Jeg har foreløpig skrevet om ting jeg selv trenger/ønsker meg. Alt fra flere kakerister til løs blitz til kamera. Så skal jeg notere etterhvert som folk sier noe. Ellers glemmer jeg det.
    Har også noen ting som ikke ble fullført før denne julen. Har vurdert å gyve løs på dem nå slik at de ligger klar til neste jul.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.