mandag 20. desember 2010

Adventskalender 20. desember

.


Alle krybbene er utstilt i Salon International des Santonniets i Cloître Saint- Trophime, Arles.
Det er 53. gangen det holdes denne typen utstilling. Både profesjonelle og amatører i modellering og dekorering deltar. Det er i alt over 80.
Jeg fikk med meg et lite hefte som forklarer teknikker, tradisjoner, symbolikk osv, men min fransk er ikke god nok til å oversette teksten uten hjelp (og jeg skriver ikke den franske inn i google oversetter. Det er det for mye til).
Hver dag i desember fram til juleaften vil det være et krybbebilde på bloggen som en luke i en vanlig adventskalender. Krybbene er enten laget i Provence eller i Russland, og alle er en del av utstillingen i klosteret. Bildene ble tatt 6. desember.
Jeg har gjort et utvalg av alle de vakre krybbene, for det var langt over 24 stykker fordelt på tre gallerier.


1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.