torsdag 25. november 2010

Tegneserieworkshop

.


I dag hadde vi besøk av Geir og Flu i forbindelse med en tegneserieworkshop som er et tilbud i den Kulturelle skolesekken.
Det ble fem skikkelig kreative timer der elevene storkoste seg og jobba så intenst at pauser ble sløyfa og maten slukt. Her skulle minst mulig tid gå til spille.
En stund ut i aktiviteten fikk elevene - og vi lærere, utdelt små lapper der vi skulle skrive ned et fysisk karaktertrekk, et psykisk karaktertrekk og et mål denne figuren har.
Lappene ble lagt ned i tre kremmerhus, og opp trakk jeg: mann med turban og nese i panna, rasist og målet er å bli verdens grusomste nissemann! Litt av en samling.
Jeg fikk såvidt starta med en rask skisse under workshopen, så jeg gjorde ferdig stripa med tre ruter hjemme.
På toppen er fortegningen til første rute. Nederst er første utkast til stripa! Ellers vises elevenes skisser og aktiviteten i klasserommet.





Og sånn ble altså mitt bidrag:




Jeg kunne ikke la være å vise min begeistring for nå å ha to superlag i fotballens eliteserie!
Jeg har tatt en Zwart en.... dvs planta en hedersbevisning!

Heia FFK og Sarp!

.

1 kommentar:

  1. Så fantasisk inspirerande! Veit ikkje kva ende eg skal byrja i... så flink du er å teikna, så artig figuren din vart, så festlege teikningar elevane dine har teikna, eller så spennande oppgave...
    einaste er at eg ikkje klarar å lese snakkebobla til truban-santa. No får eg lyst å teikne eg og!!! :-) Ha ei fin helg!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.