mandag 1. november 2010

November

.




Måneden har navnet sitt etter det latinske tallet novem som betyr ni. Måneden var den niende i den gamle romerske kalenderen. Vårt gamle navn på måneden er slaktemåneden.

Midt på bildet, flott plassert på en fjellknaus og med utsikt over hele byen, ligger Valhalla.
Tidligere lokaler for IOGT der farfaren min var ivrig medlem, mener jeg å huske at noen har fortalt meg, for jeg har aldri møtt han sjøl. Han døde to år før jeg ble født.
Nå er det et lite og koselig hotell. Bygningen er blant de flotteste arkitektoniske perlene fra trehusbebyggelsen i Art Nouveau-stilen vi har i byen vår.

3 kommentarer:

  1. Likte ikke helt dette med slaktedagen, men vi får være glad for at det ikke gjelder mennesker.

    Jeg har en liten give away på gang.

    Klem

    SvarSlett
  2. Å, takk til deg!!
    Vet du at jeg grøsset og grøsset i det jeg leste om kodebokstaver sopm ble til Inger. Men det var en hyggelig grøss.Takk at du vil besøke lille meg, setter stor pris på det!
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  3. What a lovely blog! Your gallery is amazing!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.