mandag 22. november 2010

Jule-engelen trer fram

.



Å få en barneengel til å bli en voksen engel er slett ikke lett. Jeg måtte fjerne bollekinnene og ansiktet ble skjevt, men ikke verre enn at det passerer.
I nærbildet oppdager jeg også at pupilene ikke er så runde som de burde være, i alle fall ikke på venstre øye, så det er en del å rette opp neste gang Fingernemme Fruer møtes.
Da tar jeg fatt på vingene som jeg likevel vil male. Og det begynner å minne litt om et gammelt glansbilde!






Gro jobber iherdig videre på lerretene sine med klovner og underlige skapninger. Det er spennende å følge med på forvandlingene fra gang til gang. Dessverre ødela blitzen inntrykket av det siste bildet.
Det er nesten umulig å få skarpe bilder uten ekstra lys. Farvene blir faktisk mest riktig med blitz også.
Hadde jeg bare unngått refleksen!




1 kommentar:

  1. Det ser jättefint ut! Ja det är svårt med inomhusbilder (och utomhus, den här tiden på året) - utan blixt blir det mörkt och oskarpt, med blixt får man reflexer!

    Kram Birgit

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.