søndag 28. november 2010

Carols ursauer

.



En kollega av meg driver med ursauer. Om vinteren holder flokken til i et idyllisk område ikke så langt fra der jeg bor. I formiddag gikk jeg en liten tur og oppdaga at sauene var på plass. Jeg gikk tilbake litt senere med kamera, men da var det alt blitt mørkt og enda kaldere, så de fleste av sauene hadde søkt ly i skjulet. De ble nysgjerrige da jeg dukka opp, men ikke helt fortrolige. Det ble vanskelig å få tatt noen skikkelige bilder av dem, for de gikk lenger og lenger vekk og inn mot fjellet. Jeg er nok nødt til å komme tilbake for å skildre landskapet og vise de spesielle sauene med krumme horn og lang, kraftig ullragg.





Snøfnugg og saueøyer lyser opp i mørket!
Kvikksølvet på termometeret har krøpet under tolv minusgrader.
.

4 kommentarer:

  1. Nå blir jeg nysgjerrig. Vet du om ursau er det samme som blue sheep på engelsk? Jeg har oversatt det med villsau i bloggen om boken Snøleoparden, men var litt usikker. Sauene i de nepalske fjellene var jo ville. Se http://sansereiser.blogspot.com/ (25. november).
    Jeg liker bildet du har lagt inn av sauen. Det ser så lunt og koselig ut.

    SvarSlett
  2. De borde heta egentligen julefår ;))! De ser på något vis så "juliga" ut! Jag tycker faktiskt att dina bilder är riktigt fina! De där lysande ögonen i mörkret och det fina fåret i den första bilden har något filosofiskt över sig! Glad advent!/Anja

    SvarSlett
  3. Så fin den var :) ser fram emot att få se fler bilder :)

    SvarSlett
  4. Flotte sauer. En venn av meg drev også med denne type sau, går ut i fra at det er det samme som villsau? Han hadde de ute året rundt på en øy på Sunnmøre.
    Fantastisk flotte skinnfeller som kan varme den kaldeste rumpe :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.