lørdag 27. november 2010

Blomstrende fredag, et snev av hvitt

.



Jeg måtte lete i arkivet denne gangen - og fant et bilde av Totenvikrosa som jeg for lenge siden fikk et rotskudd av fra en venninne. Den har vokst seg stor og blomster med et fossefall av nydelige, hvite roser tidlig om våren.
Siden bildet har vært vist på bloggen før, tok jeg et utsnitt denne gangen av den skjønneste av dem alle og la på litt ekstra lys!

Etter litt kom jeg på at prestetreet mitt, Clerodendrum, blomstrer akkurat nå, også det som et fossefall!






9 kommentarer:

  1. Nydelig, både rosen og prestetreet.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg.
    Klem Mio

    SvarSlett
  2. Åh, jag har också Totenvik! och jag älskar den!

    SvarSlett
  3. Høres herlig ut, håper du får det varmt og godt.
    God tur, nyt ferien og kos deg.
    Klem Mio

    SvarSlett
  4. Kjære Mio.... ferie med ni nydelige 17 års gamle norske jenter på besøk til en klasse med passende antall kjekke, unge, franske herremenn - kan det kalles ferie? Neppe! ;:OD)

    SvarSlett
  5. Høres kjekt ut for de unge, nydelige jentene,
    men travle tider for dere :O)

    SvarSlett
  6. Beautiful flowers!

    Thanks for your comment. I looked up "savor" when I saw what you wrote. The dictionary says the "taste or smell of something". That seems pretty weak. I think the way most people understand it is to really enjoy something. Like to savor chocolate would be to stop and really feel it completely from the way it smells, what it feels like to bite into it, and the richness of its flavor. As you can tell from some of the things people are posting this week on IF, you can savor anything, like experiences too. Hope that helps :)

    SvarSlett
  7. Prestetre låter spännande, blommorna var tjusiga. Och rosen, vacker. Ha en fin tur :)

    SvarSlett
  8. Vilka fina bilder.
    Rosen var ju fantastiskt vacker.
    Den skulle jag gärna vilja ha i min trädgård.

    Ha en fin vecka
    Gunilla

    SvarSlett
  9. Vilken vacker ros ! Prestetre måste vara samma som vi kallar Ödesträd, mitt blommar också nu, de är fina.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.