mandag 18. oktober 2010

På fottur mellom gamle oliventrær og terrasser

.



De grå skyene legger seg rundt fjelltoppene mens vi er på vei oppover. Vi er utrusta med godt fottøy og stort pågangsmot sjøl om vanskegraden på fotturen bare har ** i vanskegrad! Vi startet klokka ni ved havna og nådde Sóller ved to-tida.




Vi nådde aldri snaufjellet og den barse naturen, men holdt oss på stier i kultivert landskap. Det var for det meste olivenlunder som mer eller mindre var forlatt og fikk vokse villt.




Midtveis tok vi en rast og fikk servert kald sitronsaft og piroger på tunet til denne gården.






Hunden til Barbara, turlederen vår, fulgte oss hele veien, med ett øre opp og ett øre ned. Det var en artig, nysgjerrig, liten hund!

 



Langs stien grodde nyttevekstene side om side, krydder, kaktus, bær, sopp, lyng, busker og trær.




 Utsikt mot Deia




Turen ble passe lang for to barbente føtter med gnagsår og ømme legger i nye sko.



 



Sukkulenten på bildet over, tok jeg en avlegger av med meg hjem! Og det var på denne turen det meste av frøbeholdningen på bildet i posten under,  ble plukka!

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra et vidunderlig landskap. Fotturer blir det lite av når jeg ferierer der i sommerheten. Jeg tar til takke med en rusletur til El Faro.

    SvarSlett
  2. Vilken häftig tur du har hatt.
    kram

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.