tirsdag 12. oktober 2010

Med båten til La Calobra

.


Dette stedet var båtturens mål, en nydelig strand mellom høyefjell mot havet - og bak en ravine med uttørka elveleie. Det er et populært utfartssted for ivrige fotturister som det er mange av på øya.






Umulig å se på bildet, men "flyvefisk" fulgte oss et stykke på turen før de forsvant på grunn av noen faretruende måker som var lysten på et ferskt formiddagsmåltid.






For å komme til stranda og bade i Middelhavet måtte vi vasse over den lille dammen som sees på første bilde. I den bratte skråningen gresset faktisk en fjellgeit mens jeg svømte utover. Etter et deilig bad tok vi beina fatt innover ravinen, Torrent de Gorg Blau.




Området har et rikt dyreliv, og vi så både rovfugl og den lokale fjellgeita, Capra hircus.




Det finnes over 300 ulike planter, nærmere 10% av hele middelhavelandenes flora i området.



Yellow resthattow





Maken til hodeskalle har jeg aldri sett!

2 kommentarer:

  1. Her viser du deg som en virkelig proff fotograf.

    Det ser ut for å være et fantastisk landskap, og det virker så ufremkommelig at det er klart dyr og planter trives.

    Jeg skulle slette den kommentaren, du vet, men jeg har ikke peiling på hvordan det gjøres.

    Kan du hjelpe meg?

    Klem

    SvarSlett
  2. Det siste bildet minner meg jo om Kaptein Krok og Peter Pan.
    Herlige bilder fra Mallorca som de færreste nordmenn kjenner (Ferdinand Finne kjente jo disse avkroker på øya).
    Selv har jeg kun vært der 1 gang i forbindelse med jobb - fra torsdag til søndag. Mange år siden nå.

    Mexico er et stort land. Turist-maskiner finnes i Cancun og dessverre også nå i Playa del Carmen - ved Karibien. Zipolite ligger syd i landet på Stillehavskysten. Der og i Puerto Angel treffer du helt andre typer folk det går an å snakke med om annet enn blah blah.
    Men, det svært langt fra Mexico til Påskeøya.
    Dit kommen man bare fra Chile og muligvis også fra New Zealand (Mellomlanding).

    Vi har hatt en utrolig tid hos gode venner helt sør i Provence. Det blir postet etterhvert på min engelske blog.
    (Artig også fordi min fru og Claudie begge jobber i skolen, så det ble litt skoleprat i løpet av uken)

    Ha en flott arbeidsuke. Vi skrives.

    PS. Vi skal innom Fredrikstad i løpet av høsten...

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.