mandag 11. oktober 2010

Frøken Høst i lønnekammeret

.


Jesus sier at vi skal gå inn i et rom og be i det skjulte, så skal Gud lønne oss der. Det er derfra vi har uttrykket "å gå inn i vårt lønnekammer." Det er ikke før nå nylig at jeg oppdaget at ordet lønnekammer hadde med det å få lønn. Jeg trodde før at det fantes et rom bygget av tresorten lønn - og at det derfra hadde blitt til et uttrykk for et penere rom.
Teksten er klipt fra en preken som jeg fant da jeg søkte på ordet lønnekammer. Presten visste heller ikke hva ordet egentlig betydde før han gjorde forarbeidet til prekenen sin!

Naturen og arkitekturen har gått sammen om å lage dette "kunstverket" jeg bare viser noen få sider av.
I skolegården har vi en dam fylt med steiner og rett ved siden av, midt på plassen, står en lønnetre.
Bladene faller av og blåser mot dammen, noen havner oppi og synker til bunns. Bygningen reflekteres i vannet og skaper en fin komposisjon. Bildeuttrykket kan sammenliknes med musikkens unpluged.
Her er ingen datamanipulering i etterkant.





Dette er mitt bidrag til konkurransen hos Anne på Moseplassen!


2 kommentarer:

  1. så artig en deltager :)
    Kjmpehyggelig at du vil være med på konkurranse denne gangen også :D

    SvarSlett
  2. Lönn måste verkligen vara höstbladet nr1, vilka härliga höstfärger det kan visa. Kul foto med husreflexen, lycka till :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.