tirsdag 8. juni 2010

Endelig kom det livgivende regnet!




Regnet kom forsiktig med små drypp, økte i styrke og ga seg brått. Men jeg håper det har falt nok vann til å gjennomfukte jorda, for den var tørr. Støvskya sto rundt meg da jeg feide fjellet ved "Frøyas fontene" i ettermiddag.
Jeg tok ikke sjansen på at regnet skulle komme, så jeg vanna litt med kanne der rosene hang med hodet. Nå har både gudene og jeg vist medfølelse!
Syrintreet blomstrer for første gang. Det er en avlegger fra ei venninnes have- og det har tatt år før treet kom med blomster - kanskje fordi jeg har klippet det for å gi det rett fasong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.