fredag 9. april 2010

Blomstrende fredag, duftpelargonia





Ikke visste jeg at det fantes en egen side for pelargoniar, men her er den!
http://www.pelargonia.no/

Jeg får prøve å finne ut hva denne jeg fikk som stikling av Liv i sommer, heter, men det kan nok bli vanskelig for jeg tror det må finnes over tusen arter.
Den dufter og er ganske åpen.





Blommande fredag er over for denne gangen... jeg fortsetter min egen ukeplan der det alltid vil være noe om blomster på fredager under denne overskriften!
Velkommen!

6 kommentarer:

  1. Det finns en uppsjö med sidor som bara handlar om pelargoner, här är några svenska: http://www.pelargoner.se/
    http://www.pelargonsallskapet.com/
    http://www.pelargoner.com/
    med fler...

    Du har nog rätt i att det finns tusentals sorter, något det även lär finnas tusentals av är pelargonfantaster ;) Jag är dock inte en av dom, men det kanske finns någon annan här som vet vad detta är för en sort :) Den var fin ialla fall :)

    SvarSlett
  2. Landskapet som du fanger virkelig gjennomsiktige.
    Det synes å være seg rett foran øynene mine.

    Din fotografering er fantastisk nok.

    Happy helg.

    Fra Østen.
    Beste hilsen.
    ruma

    SvarSlett
  3. Greetings from New York!
    So glad you enjoyed Marrakesh. Will look for pictures very soon.
    Do you know Britt-Arnhild's House in the Woods blog from Norway?
    It is lovely.

    SvarSlett
  4. Vackert med doftande pelargonier!!
    Önskar en trevlig helg!
    Ingrid

    SvarSlett
  5. Hello Wild and Beautiful! Happy to get to you finally!
    I saw the picks of the plantation of the Bluebird seeds! Hope they going to behave and come up soon and get beautiful flowers!
    The heatwave is gone, it is gotten quit cold again.
    I bough today my first plants: 2 pansies! They can take some cold too, but many other flowers are not on the market yet, because the crazy weather! You are quite a good gardener! Goos luck now!
    Love Blue bird :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.