tirsdag 5. mai 2009

Velkommen til bloggen min!


Etter å ha blitt inspirert på et seminar i dag, tar også jeg steget ut i bloggens verden. Vilt og vakkert vil først og fremst vise bilder fra og ha kommentarer om hagen. Den er under stadig forandring. I bedene vokser blant annet gammeldagse roser, pionroser, klematis, rododendron, magnolia og urter. Det er litt fjell, litt stein og litt plen. Nå står magnoliatreet i fullt flor av hvite store blomster med et gult teppe av narsisser under. Et vakkert syn en vårdag i førsten av mai. Tomta er delt inn i små rom som har hvert sitt særpreg. Gangstier av elvesingel er under planlegging. Drivhuset kom på plass sist sommer, men for sent til å bli tatt i bruk. En lang og kald vinter måtte det stå tomt. I februar sådde jeg en masse frø inne. Flere sorter tomater, agurker, squash, sukkererter, persillerot, selleripersille og en del andre grønnsaker som jeg ikke akkurat nå husker navnet på. Forrige uke stiklet jeg dem, og selv om drivhuset er over ni kvadratmeter, ble det ikke plass til alle spirene!

Kattene Nøste og Sia trives godt i hagen sammen med frosk og ender. Foran hagen er den en stor dam med vakre vannliljer om sommeren- vår egen Monetdam. Der holder endene og froskene til.

Til slutt et vers fra mindeboken jeg har arvet av bestemor:








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.