mandag 25. mai 2009

Hyggelige naboer


Nå vil jeg spise store, søte markjordbær før St. Hans. Plantet dem i en gammel potte som har stått ubrukt lenge. Resultatet ble ikke som forventa forrige gang, men da hadde jeg ikke drivhus!
Plantene er tatt fra ingenmannsland mellom hagen og en nabo på oversiden.



Her er mannen min sitt bidrag til utsmykking av hagen, en ekte cowboy med kjever av stål.


Laubærbusk






Nesten hjemme treffer jeg på en hagevenn, naboen Hauge. Vi prater hage og ser på vinterens skader, diskuterer felling av store grantrær og snakker om laubærbusken vi begge har og som blomstrer så flott nå. Jeg får vite at det jeg trodde het laubær i hagen vår, egentlig heter laubærhegg. Det er slett ikke ordinær laubær jeg kan bruke i gryta! Godt å ha naboer som kan planter. Før vi skiltes hadde jeg fått med meg en avlegger av bronseblad. Den kan bli temmelig stor. Han vet jeg liker det litt ville!





Etter jobb gikk jeg fordi blomsterbutikken. På fortauet sto en kurv med frøposer: TILBUD 5 KR. STK. sto det på en lapp! Jeg lot meg friste....skulle bare mangle. Nå blir det enda flere ringroser og blomkarse i bedet.
Ringblomst: Orange Porcupine
Blomkarse: Milkmaid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.