søndag 31. mai 2009

Ettermiddagens arbeid


Årets første tomatdrivhusblomst. Se til høyre midt i bildet ;:O)



Tomatplantene har vokst enormt, og det er tid for å fjerne sideskudd.



Jeg har ikke sans for stubber som bare står nakne. Det er bedre å fjerne dem hvis de ikke er til nytte. Nå gjenstår bare et par til.


Så mye topper jeg rododendronbuskene!
Dette er Sammetglut-avklipp. Busken har store dyp røde blomster som nettopp er ferdig med blomstring.
I Norsk Hage Tiend numer 6, står det på side 22 " Fjern rododendronknipper". Knepp av hele knippet med en gang busken er ferdigblomstret. Det fremmer neste år blomstring.
Naboen min visste det hun!

4 kommentarer:

  1. jøss, er rodoen din ferdigblomstret? Her er det så vidt jeg ser farger på knoppene, men nå er vel ikke dette den tidligeste sorten heller da.

    lekker kurv forresten!

    SvarSlett
  2. Hei Anne!

    Det er buskene Alperose, Rhododend hybrid Cunningshams white som blomstret først. Nå er også Rhododendron Sammetglut og Rhododedron Goldkrone blomstret ferdig.
    Dessuten har jeg noen busker som straks kommer i blomst, og noen som er for unge til å blomstre i år.

    Jeg har tatt bilder, og vil ta flere, under blomstring og kommer til å lage en samling av alle når tiden for blomstring er over.
    Jeg har plantet dem på en litt skyggefull plass mot sør langs stien ned til haven og dammen.

    SvarSlett
  3. Hagesenteret må ha satt feil navnlapp på den smalbladete, rosa rododendronen, for den heter absolutt ikke Goldkrone. Det må være typen Graziella!

    SvarSlett
  4. ӏ'm truly enjoying the design and layout of your website. It'ѕ а verу easy on thе eyes
    ωhich makes it muсh morе pleаsant for me to cοme here and visіt mοre often.
    Did you hiгe out a designer to crеate your
    theme? Outstanding worκ!

    Feel free to suгf to my web ѕite .
    .. tantric massage contact details
    Also see my website - tantric massage london

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.